De Academie Mens & Maatschappij heeft het kunstwerk van graffiti-kunstenaar Maksim uit Belarus aangeschaft. Maksim (die onherkenbaar wil blijven) maakte het werk voor de benefiet Saxion for Ukraine. AMM-directeur Arjan Zemann: “Een mooie manier om de Oekraïense studenten van Saxion te ondersteunen en het is een prachtig kunstwerk.”
Drie vliegen in één klap, zo noemt Zemann de aanschaf van het speciaal voor de gelegenheid gemaakte werk. Het thema van het schilderij (‘alleen samen kunnen we als mensen iets doen’) past uitstekend bij de opleiding Social Work en de internationale definitie waarvoor we opleiden, zegt hij. “Bij ons staat de verbinding centraal. Het is een mooie manier om de Oekraïense studenten te ondersteunen. En het is ook nog eens een prachtig kunstwerk dat heel goed past bij het interieur van onze academie.”
De academie Mens & Maatschappij hapte als eerste toe op de veiling, georganiseerd door Saskia Zwolle en Britt Krabbe van Studium Generale (die dit op persoonlijke titel deden). Voor het meer dan aannemelijke bod van 500 euro zijn zij de ‘trotse nieuwe eigenaar’ van het werk, in de woorden van Zemann.
Rubrieken
Gerelateerde artikelen
Final result Saxion for Ukraine: 31.885,23 (but also a month of support)
Yesterday we revealed the results of our month long campaign Saxion for Ukraine. In the end, the meter stopped at 31,885.23 Euro. Not nearly our intended target, but still an incredible amount for us. But more importantly: the past month also brought something else. Thanks to all of Saxion. "I felt not forgotten, heard and understood."
Tussenbalans, en laatste kans: help onze Oekraïense studenten (tip: adopteer er één)
We hebben de oorspronkelijke termijn iets opgerekt om samen nog nét wat meer geld op te halen, maar aanstaande dinsdag 12 juli is het echt, echt zover: onze actie Saxion voor Oekraine sluit. Het was een schitterende actiemaand vol mooie initiatieven, maar in dit bijna laatste bericht ook nog een laatste oproep tot actie. We zijn er nog (lang) niet namelijk.
Sponsorloop in Deventer: vooral dankzij HBS toch vijfhonderd euro plus
Het aantal deelnemers aan de sponsorloop in Deventer viel op nauwelijks twee handen te tellen, maar dankzij de deelname van vooral de Hospitality Business School (HBS) werd het toch een succes. De opbrengst lag boven de vijfhonderd euro, maar het waren met name de hardloopprestaties van de deelnemers die in het oog sprongen. De exacte opbrengst is nog niet helemaal duidelijk; een enkele deelnemer moest achteraf nog inzamelen.